welcome to solemar yachting club

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ CUSTOM-F-LINE ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΗΑΛΑΣΣΙΣ.GR

 Book Now

Γρήγορη Επισκόπηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ CUSTOM-F-LINE ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΗΑΛΑΣΣΙΣ.GR

prev
next
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ CUSTOM-F-LINE ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΗΑΛΑΣΣΙΣ.GR

Περισσοτερες Οψεις

Λεπτομέρειες

Custom F Line

 

 

04 Μαίου 2010

Custom F Line

Πρόκειται για ένα χάρμα οφθαλμών, ένα σκάφος που είναι RIB αλλά, με τα σημερινά δεδομένα, σούρχεται κάπως δύσκολα να το κατατάξεις σ’ αυτή την κατηγορία. Στην ιστορία του φουσκωτού σκάφους υπάρχουν κάποια σκάφη που θεωρούνται σταθμοί, άλλα λόγω πλευστικών δυνατοτήτων και άλλα χάρη στη σχεδίασή τους, στοιχεία που τα έφερναν μπροστά από την εποχή τους. Το Custom F Line σίγουρα αποτελεί έναν τέτοιο σταθμό και για τους δύο πιο πάνω λόγους. Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ναυτικό σαλόνι της Αθήνας το Νοέμβριο του 2008 αποτέλεσε το αξιοθέατο, έστω κι αν η τιμή του δεν ήταν προσιτή, ίσως, ούτε σε έναν επισκέπτη αυτής της ναυτικής έκθεσης.

Εμπνευστής της δημιουργίας του Custom F Line είναι ο Ciro Foggia, αντιπρόσωπος των Solemar στην Ελλάδα, ο οποίος παρά το ιταλικό του όνομα και την ιταλική του υπηκοότητα, είναι τόσο Έλληνας, όσο και ο… Κολοκοτρώνης. Εκπροσωπώντας, λοιπόν, ένα ναυπηγείο που από καταβολής του πρωτοπορεί και πρωτοστατεί σχεδιαστικά στα RIBs (το πρώτο φουσκωτό με τραπεζαρία στο κατάστρωμα και το πρώτο καμπινάτο RIB ήταν Solemar), το μάτι του συνήθισε στη διαφορετικότητα της σκαφάτης ζωής, και στην.. εξεζητημένη (κάποιες φορές) πολυτέλεια του καταστρώματος του RIB. Και θέλοντας, ίσως, να δημιουργήσει αυτό που όλοι ονειρεύονται και αποζητούν αλλά ελάχιστοι αποτολμούν, δηλαδή το τέλειο, αποφάσισε να ζωντανέψει κάποιο «όνειρο θερινής νυκτός».

Και ξεκινώντας από το «ξέρω τι θέλω», απευθύνθηκε στους ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους Centro stile design και Studio Ti, ζητώντας τους να σχεδιάσουν αυτό που έκρυβε καλά μέσα στο μυαλό του. Και όταν μετά από δύο χρόνια τα σχέδια που κρατούσε στα χέρια του έδειχναν την εικόνα του ονείρου του, προχώρησε στην κατασκευή του Custom F Line. Η ανάθεση της υλοποίησης των σχεδίων έγινε και αυτή σε ιταλικό ναυπηγείο, αφού στην Ελλάδα δεν βρέθηκε κατασκευαστής που να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κατασκευής αυτού του RIB, σύμφωνα πάντα με τα κριτήρια του εμπνευστή του. Ωστόσο, η… ιθαγένεια του Custom F Line θεωρείται πέρα για πέρα ελληνική, αυτή τουλάχιστον είναι η προσωπική μου άποψη, έστω κι αν και αυτή η δοκιμή έγινε στην Ιταλία. Επειδή δε, κάθε περιγραφή αυτού του σκάφους θα ήταν απλά ένας πλεονασμός του φωτογραφικού άλμπουμ, θα αρκεστώ μόνον σε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία θεωρούνται κι αυτά ιδιαίτερα στη σχεδίαση αυτού του RIB.

Αν και θα περίμενε κανείς από ένα τόσο μεγάλο RIB οι αεροθάλαμοι να είναι κάτι σαν διακοσμητικό στοιχείο, το πνευστό τμήμα του Custom F Line είναι ενεργό στην πλεύση, αλλά όταν αυτό χρειάζεται. Δηλαδή, στην ήσυχη θάλασσα οι αεροθάλαμοι μένουν έξω από το νερό, αφήνοντας στο chine να καθορίζει την ίσαλο γραμμή. Όταν, όμως, η θάλασσα αγριεύει, το πολύ βαθύ V εκτοπίζει μεγάλο όγκο νερού, οπότε και οι αεροθάλαμοι επιδεικνύουν την προσφορά τους. Και όταν αναφερόμαστε σε πολύ βαθύ V, το εννοούμε, αφού πώς αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια γάστρα με είσοδο 51 μοίρες και deadrise 29; Αυτά, λοιπόν, τα χαρακτηριστικά της κατασκευής του κύτους σε σχέση με το εκτόπισμα των 10,5 τόνων του σκάφους (εξοπλισμένου), δίνουν την εικόνα, του τι θα πρέπει να περιμένει κάποιος όσον αφορά στην πλεύση του. Ωστόσο, όταν το τιμονεύεις είναι τόσο ευκίνητο και υπάκουο, που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι τα 10.500 κιλά αφήνονται τόσο εύκολα στα χέρια σου.

Από τη σύλληψη της ιδέας της δημιουργίας ενός RIB με τα χαρακτηριστικά τουCustom F Line, είναι φανερό ότι ο εμπνευστής του δεν έβαλε κανένα οικονομικό όριο. Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του, όπου απλά συμπεριλαμβάνονται τα πάντα, θεωρώντας ότι εκείνος που θα θελήσει να καθίσει πίσω από το πηδάλιό του δεν θα σκεφτεί να αφαιρέσει κάτι από αυτά που προσφέρονται σαν standard, αλλά ούτε θα χρειαστεί να προσθέσει κάτι. Ο χαρακτηρισμός Custom, ωστόσο, ανταποκρίνεται στη δυνατότητα που έχει ο αγοραστής να ζητήσει κάποιες μετατροπές στη διαρρύθμιση του καταστρώματος, που και αυτό πολύ αμφιβάλλω αν θα χρειαστεί ποτέ, αφού οι σχεδιαστές έχουν κάνει δουλειά άξια της φήμης τους (και της αμοιβής).

Το μηχανοστάσιο τουCustom F Line δέχεται ζευγάρι πετρελαιοκινητήρων συνολικής ισχύος μέχρι 1000 ίππους, όπου στην έκδοση της μέγιστης επιλογής προτείνονται αξονικά συστήματα μετάδοσης επιφανείας, οπότε η τελική ταχύτητα μπορεί και να ξεπεράσει τους 50 κόμβους. Στην έκδοση των Stern Drives η μέγιστη επιλογή περιορίζεται στους Volvo Penta D6 370hp, με τις οποίους η τελική ταχύτητα φτάνει τους 38,5 κόμβους. Ωστόσο, εκείνο που παρατηρείται με αυτούς τους κινητήρες, είναι το ότι έστω κι αν αυτή η γάστρα ταξιδεύει πολύ πιο συντηρητικά από τα όριά της, η πλεύση είναι ευθύγραμμη και το σκάφος συμπεριφέρεται σαν γνήσιο ταχύπλοο χωρίς κανένα ορθοπλώρισμα, ακόμα και στα χαμηλότερα όρια της πλαναρισμένης πλεύσης. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή παραμένει απόλυτα ικανοποιητική, αφού από τους 20 μέχρι τους 32 κόμβους, δηλαδή στο φάσμα των ταχυτήτων ταξιδιού, μένει σταθερή στα 3,2 λ/ν.μ. Eκεί, ωστόσο που πιστεύω ότι έγινε κάποια… οικονομία, όχι κόστους αλλά, ίσως, χώρου, είναι στο όγκο των ρεζοερβουάρ του καυσίμου, όπου η συνολική χωρητικότητα των δύο δεξαμενών είναι 700 λίτρα. Δηλαδή, η αυτονομία του Custom F Line περιορίζεται (κατά κάποιο τρόπο) στα 200 ναυτικά μίλια. Προσωπικά, ένα τέτοιο σκάφος θα ήθελα να με πάει λίγο μακρύτερα χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό.

Το Custom F Line είναι ένα ξεχωριστό Cruiser-RIB, και σίγουρα σηματοδοτεί μια νέα τάξη πραγμάτων σε αυτού του είδους το σκάφος, ένα RIB που η ύπαρξή του συζητιέται και σίγουρα θα βρει σύντομα μιμητές και πελάτες. Γιατί σ’ αυτά τα μεγέθη διαστάσεων και κόστους σκαφών, ο όρος «κρίση» ακούγεται σαν… περιοχή ενός άγνωστου κόσμου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ολικό μήκος 13,40 μ.
Μήκος κύτους 11,90 μ.
Μέγιστο Πλάτος 4,09 μ.
Βύθισμα 1,10 μ.
Διάμετρος αεροθαλάμων 0,75 μ.
Διαμερίσματα αεροθαλάμων 6
Υλικό κατασκευής αεροθαλάμων Hypalon-Neopren Orca 1670 dtex
Είσοδος πλώρης 51 μοίρες
Deadrise 29 μοίρες
Κινητήρες 2xVolvo Penta D6 370 hp (stern drives)-2x500hp (άξονες επιφανείας)
Δεξαμενή καυσίμου 2x350 λίτρα
Δεξαμενή νερού 250 λίτρα
Βάρος 10.500 κιλά (εξοπλισμένο)
Άτομα 12
Πιστοποίηση CE κατηγορία Β

Ετικέτες Προϊόντος

Χρησιμοποιήστε κενά για να διαχωρίσετε ετικέτες, Χρησιμοποιήστε μονά εισαγωγικά (') για φράσεις.